یقین روح محمد رفته در جسم علی اکبر

رُخش سبزه ست و مویش مشکی و لب:قرمز اُخرا

کــــأنّ المصطفی قــد عــادَ یـولَــد مــــــرّةً أخــــری

یـقـین روح مـحمـد رفـته در جــسم علی اکبــــــر

اگــر مــا مــی پذیـــرفـتـیـم مفـــهـوم تناســـخ را

هزاران خسرو و فرهاد و یوسف، می شود مجنون

همینــکه زادۀ لیــلا هــــویـــدا مـــی کـــند رخ را

ســــپاه شـمرِکافرکیش، مـــات جلوه ی حُسنش

ســـوار اسب خود، وقتی نـمـایـان می کند رخ را

به جُرم چهره اش شد کشته یا اسمش؟ نمی دانم

نمــی فهمیم علت را ... نمــی یابیم پــــاسخ را

عـــطش، آتــش شد اما با لب بـابـا گلستان شد

چـــنانـکه آتــش نمــــرود، ابــــــــراهیم تــارخ را

شاعر: محسن رضوانی

دانلود فایل صوتی

نجوا با امام زمان (عج(

مى شود فرصت دیدار مهیا حتما
بد به دل راه نده مى رسد آقا حتما
اى كه دنبال دواى غم هجران هستى
مى شود درد نهان تو مداوا حتما
اگر امروز نشد بوسه به دستش بزنیم
وعده ى ما همه افتاده به فردا حتما
ثمر گریه ى ما خنده ى روز فرج است
آن زمان مى شكفد خنده به لب ها حتما
دوره ى غیبت طولانى و تأخیر ظهور
امتحانى است براى همه ى ما حتما
كار ما منتظران چیست؟ اُمید و تقوا
غم نخور مى شود آخر گره ها وا حتما
هركه در زُمره ى ما منتظران مى باشد
مى كند تا به ابد پشت به دنیا حتما
انبیا منتظر آمدنش مى باشند
مى رسد پشت سرش حضرت عیسى حتما
كاش باشیم و ببینیم كه روز رجعت
مى سپارد عَلَم خویش به سقّا حتما
زره شیر خدا بر تن و شمشیر به دست
مى رسد منتقم حضرت زهرا حتما

دانلود فایل صوتی

امام حسین(ع)؛ انسان ضدّ غرور- بخش سی و پنجم

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم؛ بسم اله الرحمن الرحیم؛ الحمد لله ربّ العالمین
و صلّی الله علی محمد و آله الطّیبین الطّاهرین و لعنه الله علی اعدائهم اجمعین.
«الاسلام بدئه محمدیّ و بقائه حسینیّ»

مروري بر مباحث گذشته
بحث ما در گذشته نسبت به حرکت و قیام امام حسین(علیه­السلام) بود که تقریباً بحث مفصلی در دهه اول ماه محرم داشتیم. در دهه محرم به طور اجمال خطبه­ای را که امام حسین(علیه‏السلام) در سال پنجاه و هشت هجری در منا و در جمع صحابه و تابعین ایراد کرده بودند، مطرح کردم، البته به تعبیر خودم آن خطبه را بین ترجمه و كمي توضیح بحث کردم. جلسه آخر هم تذکر دادم که اگر انسان بخواهد روی ابعاد گوناگون معنوی، مادّی، فردی، اجتماعی این خطبه بحث کند، بحث­های بسیار زیبایی در این خطبه حضرت نهفته است، لذا من عرض کرم همان طور که اصل حرکت حسین(علیه­السلام) صحیفه­ای از دروس در ابعاد گوناگون مادّی، معنوی، فردی و اجتماعی بود، در این خطبه هم مطالب بسیار زیادی در روابط گوناگون نهفته است، امّا ما فرصتی هم نداشتیم كه آنها را بحث كنيم.
در ذهنم این بود که در این چند شبی که جلسه داريم به بعضی از آن مطالبی که از این خطبه استفاده می­شود اشاره کنم. قبل از آن که وارد این بحث شوم، بايد چند مسأله را تذکر دهم، گرچه بعضی از اینها هم تکراری است، ولی چاره­ای ندارم چون آن مطالب رابطه تنگاتنگ با این مسايل دارد.

هدفمند بودن و اصل هدف قيام
مطلب اوّل؛ من مکرر در بحث­های گذشته­ام راجع به امام حسین(علیه­السلام) عرض کردم که حرکت و قیام امام حسین حساب شده بود، عجولانه نبود، امام حسین سال­ها برای این قیام و حرکت برنامه ریزی کرده بود که من این بحث را در گذشته کرده­ام و شواهد تاریخی­اش را هم آورده­ام و دیگر تکرار نمی­کنم. فقط اشاره کردم چون من این را بحث کرده­ام و مطالب زیادی هم در این باره گفته­ام که امام حسین عجولانه قیام نکرد، این حرف­ها نیست، قيام ايشان بي حساب نبود، نه خیر دقیقاً حساب شده و برنامه ریزی شده بود و سال­ها روی آن برنامه ریزی کرده بود، این مطلب اول بود.
دوم؛ مطلب دومی که می­خواهم عرض کنم این است که شکی نیست که قيام امام حسین هدفمند بود، امّا هدف چه بود؟ این را هم بحث کردم. هدف امام حسین(علیه­السلام) از این قیام مقابله با کفر بود. اين قيام مقابله بین شرک و توحید و شرک و کفر بود، بني اميه و در رأس آنها معاویه قصد براندازی توحید و اسلام را داشتند. او اين قصد را آشکار نمی­کرد ولی قصدش این بود. این بت پرست­ها می­خواستند از آن شکست­هایی که از اسلام و توحید خورده بودند، انتقام بگیرند و دنبال این بودند که به طور کلّی اسلام را ریشه کن کنند، این مطلب را هم بحث کرده­ام و شواهد تاریخی آن را هم آورده­ام و فقط اشاره می­کنم و رد می­شوم چون بحث من مطالب بعدی است.