می‌روم گاهی خراسان گاه‌گاهی کربلا

می‌روم گاهی خراسان گاه‌گاهی کربلا
یک طرف شمس‌الشموس و یک طرف شمس‌الضحی

هر دو تنها، هر دو دور افتاده، هر دو خون‌جگر
کار عشق این است آری اَلبلاءُ لِلولا

از علی هر کس نشان دارد به غربت مبتلاست
او حسین بن علی شد، این علی موسی‌الرضا

او جوانان بنی‌هاشم شهیدانش شدند
"ای جوانان عجم! جان من و جان شما"

اصفهان، شیراز، مشهد، فکّه، خرّمشهر، فاو
سوریه، لبنان، فلسطین، کلُّ ارضٍ کربلا

آری هزار داغ و مصیبت کشیده بود

هر چند پاي بي رمق او توان نداشت
هر چند بين قافله جانش امان نداشت
بار امانتي که به منزل رسانده است
چيزي کم از رسالت پيغمبران نداشت
جز گيسوان غرق به خون روي نيزه ها
در آتش بلا به سرش سايه بان نداشت
آيا به جز حوالي گودال، ساربان
راهي براي رفتن اين کاروان نداشت؟
يک شهر چشم خيره به... بگذار بگذريم
شهري که از مروّت و غيرت نشان نداشت
آري هزار داغ و مصيبت کشيده بود
اما تنور و تشت طلا را گمان نداشت
ديگر لب مقدّس قرآن کربلا
جايي براي بوسه ی آن خيزران نداشت!

اهمیت تبیین مسئله شرک و شیطنت مجسم و طرح اختلاط برای نفوذ- بخش دوم

آیت الله سید محمد مهدی میرباقری- سال ۹۵
دستگاه شرک و حقیقت شجره خبیثه

در نقطه مقابل هم شرک صرفاً یک سلسله گزاره نیست. بله، ما باید به «لاحول و لا قوه الا بالله»، و «لا اله الا الله» برسیم و اعتقاد و اخلاق و رفتار و قلب ما از شرک فاصله بگیرد؛ اما حقیقت شرک چیست که باید از آن فاصله بگیریم. شرک عبارت است از یک جریان واقعی و عینی که محورش اولیاء طاغوت و ابلیس است که همه را دعوت کرده و تحقق یک کفر مجسم را برنامه ریزی و مدیریت می کند و یک زندگی برای انسانها در این عالم تعریف می کند که سراسر شرک و کفر است؛ یعنی شربشان اکلشان خوابیدنشان استراحتشان و همه چیزشان شرک می شود. کما این که وجود مقدس نبی اکرم وقتی دعوت به توحید می کنند زندگی انسانهایی که حول حضرت جمع می شوند با مدیریت ایشان نورانی به نور وحی می شود و همه حالاتشان حالات بندگی و پرستش خدای متعال و احراز از شرک است؛ شرک هم همینطور است.

شرک مجسم عبارت از آن شجره خبیثه است که به دشمنان نبی اکرم یعنی بنی امیه و دیگران تفسیر شده است. پس آن طرف هم دستگاه شرک صرفاً یک کتاب نیست که یک مشت گزاره را به عنوان شرک و ایمان در آن نوشته باشند؛ بلکه در حقیقت شرک واقعی و محقق و مجسم یک مخلوقاتی بودند که ظرفیت های وسیعی داشتند و با همه وجود کفر ورزیدند.