سلام ما، سلام ما، به پهلوى شکسته ات

سلام ما سلام ما به رحمت و به جود تو
سلام ما سلام ما به چهره‏ ى كبود تو
سلام ما سلام ما به قلب داغديده ‏ات
سلام ما سلام ما به قامت خميده ات
سلام ما سلام ما به طفل نا اميد تو
سلام ما سلام ما به محسن شهيد تو
سلام ما سلام ما به چهره ى خجسته ات
سلام ما سلام ما به پهلوى شكسته ات
سلام سلام ما به گريه‏ هاى دخترت
سلام ما سلام ما به ناله ‏هاى شوهرت
سلام ما سلام ما به نغمه ى حجاز تو
سلام ما سلام ما به آخرين نماز تو
سلام ما سلام ما به صحنه ى مدينه ات
سلام سلام ما به خون زخم سينه ات
سلام ما سلام ما به قلب پر ز داغ تو
سلام ما سلام ما به قبر بى چراغ تو

از عشق خود جدا شدن آسان نیست

از عشق خود جدا شدن آسان نیست
یا دست کم برای من آسان نیست
هر چیز سخت در سخن آسان ست
مرگ عزیز در سخن آسان نیست
طومار عاشقیست که میپیچم
پیچیدن تو در کفن آسان نیست
آه ای عزیز مصر علی! از تو
راضی شدن بپیرهن آسان نیست
گیرم که زینبین تو خوابیدند
آرام کردن حسن آسان نیست
خود مرد جنگیَم من و میدانم
با میخ جنگ تن به تن آسان نیست
دلهای عاشقند که میفهمند
بی عشق خویش زیستن آسان نیست

صلوات بر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در نقل شیخ طوسی

منبع: مصباح المتهجد شیخ طوسی، ج‏1، ص 401
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدّيقَةِ فاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ حَبيبَةِ حَبيبِكَ وَنَبِيِّكَ وَا ُمِّ اَحِبّآئِكَ وَاَصْفِيآئِكَ
خدايا درود فرست بر صديقه (طاهره ) فاطمه آن بانوى پاكيزه محبوب دوست و پيامبرت و مادر دوستان و برگزيدگانت
الَّتِى انْتَجَبْتَها وَفَضَّلْتَها وَاخْتَرْتَها عَلى نِسآءِالْعالَمينَ
آن بانويى كه او را برگزيدى و فضيلت و برتريش دادى بر زنان جهانيان
اَللّهُمَّ كُنِ الطّالِبَ لَها مِمَّنْ ظَلَمَها وَاسْتَخَفَّ بِحَقِّها
خدايا تو انتقامش را بگير از كسانى كه به او ستم كردند و حرمتش را سبك شمردند
وَكُنِ الثّائِرَ اَللّهُمَّ بِدَمِ اَوْلادِها اَللّهُمَّ وَكَما جَعَلْتَها اُمَّ اَئِمَّةِ الْهُدى وَحَليلَةَ صاحِبِ اللِّوآءِ وَالْكَريمَةَ عِنْدَ الْمَلاَءِ الاَْعْلى
و تو اى خدا خونخواهى فرزندانش را بكن خدايا همچنانكه او را بدين مقام رساندى كه مادر امامان راهنما و همسر پرچمدار ‏محشر و گرامى در عالم بالا قرارش دادى
فَصَلِّ عَلَيْها وَعَلى اُمِّها صَلوةً تُكْرِمُ بِها وَجْهَ اَبيها مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ
پس درود فرست بر او و بر مادرش (خديجه ) درودى كه گرامى دارى بدان آبروى پدرش محمد صلى الله عليه و آله را
وَتُقِرُّ بِها اَعْيُنَ ذُرِّيَّتِها وَاَبْلِغْهُمْ عَنّى فى هذِهِ السّاعَةِ اَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَالسَّلامِ

و روشن گردانى بدان ديده فرزندانش را و برسان بديشان از من در اين ساعت بهترين تحيت و سلام را

درگیری واقعه عاشورا با بساط جهانی تفرعن و ظرفیت آن برای سیر مومنین تا ظهور- بخش اول

آیت الله سید محمد مهدی میرباقری سال 95

اقدام پیروزمندانه نهضت عاشورا در غلبه بر جبهه باطل

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین و اللعن علی اعدائهم اجمعین.

در این شب ها، به طور اختصار، این بحثی را تقدیم کردیم که یک جریان کفر و ایمان در جامعه بشری است که نزاع شان بر سر خداپرستی و بت پرستی و دنیا پرستی است. یک طرف، جریان خداپرستی و یک طرف، جریان پرستش غیر خدای متعال است. این دستگاه کفر و بت پرستی که در مقابل انبیاء است و به دنبال برپا کردن پرستش غیر خدای متعال در جهان هست؛ یک دستگاه پیچیده تاریخی با برنامه های همه جانبه است و این طور نیست که یک جریان ساده ای باشد. این جریان، دنبال تسلط بر کل جامعه انسانی است و می خواهد همه جامعه انسانی را تحت سلطه خودش قرار بدهد و برای یک نفوذ همه جانبه در جامعه مومنین برنامه ریزی دارد که تا مرز ایجاد یک تمدن هم پیش می رود. یک برنامه ریزی همه جانبه، دارای یک نظام سیاسی، نظام فرهنگی و اقتصادی است و می خواهد کل جامعه جهانی را تحت تسخیر خود در بیاورد. در مقابل هم جریان خداپرستی است که بر محور انبیاء الهی است و به دنبال ایجاد یک جامعه هماهنگ و همه جانبه ایمانی است.

این دو جریان، در دار دنیا یک اختلاط و آمیختگی گسترده ای دارند. دستگاه کفر، در حوزه زندگی مردم، فرهنگ زندگی شان، اخلاق شان، رفتارشان، نفوذ می کند. برای اینکه این دو دستگاه از هم تفکیک بشوند و جبهه حق به پیروزی مطلق برسد، خدای متعال مومنین را به وسیله انبیاء الهی و بینه ای که همان رسول و صحف آسمانی و کتاب و امثال اینها است، امداد کرده است.

بحث ما در خصوص جایگاه عاشورا در تفکیک جبهه حق و باطل و غلبه جبهه حق بر باطل است. عاشورا، یک جریان پیروز و قدرتمند و یک اقدام همه جانبة مسلط برای تغییر این روند و غلبه جبهه حق و منزوی شدن جبهه باطل و جلوگیری از نفوذ آن است و به هیچ وجه شکست، در کار سیدالشهداء نیست. حضرت نه ظاهراً شکست خورده و نه باطناً.

در جلسه گذشته، یک بُعدی از پیروزی سیدالشهداء تقدیم شد. در این جلسه از یک زاویه دیگر این پیروزی را بررسی می کنیم؛ تحلیل جریان های عظیم و بزرگی که در مقیاس حادثه عاشورا هستند، نیاز به یک پیش فرض ها و مفروضاتی دارد که بر اساس آن مفروضات، ما باید این واقعه را بررسی بکنیم. از منظر وحی این حادثه، در ابعاد مختلف توضیح داده شده است. یک بعد پیروزی عاشورا، در سوره مبارکه «فجر» که «سُورَةُ الْحُسَینِ» است، بیان شده و از یک زاویه دیگر در داستان اصحاب کهف توضیح داده شده است.