دعاي ابوحمزه ثُمالي (بخش پنجم)

دعای ابوحمزه ثُمالی (بخش پنجم)

اَللّـهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنينَ وَالْمُؤْمِناتِ الاَْحيآءِ مِنْهُمْ وَالاَْمواتِ وَتابِعْ بَينَنا وَبَينَهُم

خدايا بيامرز  مردان و زنان باايمان را چه زندگان‌شان و چه مردگان‌شان را و پيوند ده ميان ما و ايشان را

بِالْخَيراتِ اَللّـهُمَّ اغْفِرْ لِحَينا وَمَيتِنا وَشاهِدِنا وَغآئِبِنا ذَكَرِنا وَاُنْثانا

در نيكي‌‌ها. خدايا بيامرز زنده ما و مرده ما و حاضر ما و غايب ما، مرد ما و زن ما را

صَغيرِنا وَكَبيرِنا حُرِّنا وَمَمْلوُكِنا كَذَبَ الْعادِلوُنَ بِاللهِ وَضَلّوُا ضَلالاً

كوچك ما و بزرگ ما را، آزاد ما و برده ما را، دروغ گفتند برگشتگان از خدا و گمراه شدند گمراهي

کیستی ای بی گمان، علت خلق جهان

کیستی ای بی گمان، علت خلق جهان

کیستی ای بی گمان، علت خلق جهان
کیستی ای فارغ از، قید زمان و مکان
کیستی ای از ازل، تا به ابد جاودان
اول این ماجرا، آخر این داستان
نیستی اما عیان، هستی اما نهان
لحظه به لحظه تویی، با خبر از ناگهان
خطبه ی بی نقطه ات، معجزه را ترجمان
باز سلونی بگو، خطبه ی دیگر بخوان
ما همه لالیم لال، پیش امیر بیان
پیش شکوه تو شعر، می دهد از کف عنان
کودک طبع مرا، بند می آید زبان
نقطه ی موهوم شد، دایره ی واژگان
با تو بهارم بهار، بی تو خزانم خزان
من چه بگویم چنین، من چه بگویم چنان
سینه ی خود می درد، کعبه در این آستان
زیر و بم کائنات، از کران تا کران
اهل زمین یک به یک، عالم کروبیان
پشت در خانه ات، منتظر آّب و نان
ای رمضان کریم، تشنه ی افطارتان
پیش یتیمان شهر، ای پدر مهربان
دست نوازشگرت، نرم تر از پرنیان
موقع پیکار هم، هر که ندارد توان
دست جوانمردی ات، می دهد او را امان


دانلود فایل صوتی با صدای حاج میثم مطیعی

ارتباط حقیقت توحید با بحث نیازهای انسان و طریق سلوک و قرب در این وادی- 5

ارتباط حقیقت توحید با بحث نیازهای انسان و طریق سلوک و قرب در این وادی- 5

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری - رمضان 92

معنای حدیث سلسله الذهب؛ توحید حصن عالم

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین و لعنة علی اعدائهم. همه انبیاء الهی ما را به حقیقت لا اله الا الله دعوت کرده اند، و این فقط کلام نورانی نبی اکرم(ص) در آغاز بعثتشان نیست که فرمودند: «قُولُوا لَا إِلَهَ‏ إِلَّا اللَّهُ‏ تُفْلِحُوا»(1)، بلکه همه انبیاء این گونه بودند. با این که معمولا شرایط بعثت انبیاء به گونه ای بوده که وضع مادی جامعه وضع بسامانی نبوده است، ولی حضرت وقتی مبعوث شدند فرمودند: «قُولُوا لَا إِلَهَ‏ إِلَّا اللَّهُ‏ تُفْلِحُوا»، اگر قائل به این قول شوید به فلاح می رسید.

حدیثی را امام رضا(ع) هنگامی که می خواستند از نیشابور به طرف مرو حرکت کنند در جمع چند هزار نفری مردم خواندند و سلسله سند آن را این چنین ذکر کردند: از پدر بزرگوارشان موسی بن جعفر(ع) ، از پدر بزرگوارشان امام صادق(ع)، از پدر بزرگوارشان امام باقر(ع)، از پدر بزرگوارشان امام سجاد(ع)، از پدر بزرگوارشان سیدالشهداء(ع)، از امیرالمومنین(ع)، از رسول الله(ص)، از جبرئیل، از الله تبارک و تعالی. اعتقاد اهل سنت این است که این حدیث سئوط المجانین است؛ یعنی داروی دیوانگان است و حتی من از علمای بزرگ آن ها شنیده ام که گفته اند: «اگر این حدیث با سلسله سندش خوانده شود برای مجنون افاقه می کند». این حدیث نورانی این است: «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِي فَمَنْ‏ دَخَلَ‏ حِصْنِي‏ أَمِنَ‏ مِنْ‏ عَذَابِي»(2)‏، کلمه لا اله الا الله حصن من است، اگر کسی وارد این حصن شد از عذاب من در امان است. بعد فرمودند: «بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا»، این توحید شروطی دارد و من از شروط آن هستم.